teisipäev, 8. november 2016

Programmi suhtlus kasutajaga (parooli küsimine) ja tingimuslaused

Täna proovime panna programmi kasutajaga suhtlema nii, et ta reageeriks kasutaja poolt sisestatud andmetele.
Tingimustega tutvusime veidi juba plokkskeeme joonistades (kui tingimus on täidetud, siis teeb programm midagi, kui ei ole, siis ei tee või teeb midagi muud). Näiteks kui kasutaja sisestatud parool on õige, siis hakkab programm tööle, kui ei ole, siis ei hakka.

Tervitamine ja parooli küsimine

Ülesanne 1

Tegelane küsib kasutaja nime ja peale nime sisestamist tervitab teda nimepidi! Edasi küsib tegelane parooli. Õige parooli sisestamisel hakkab ta tantsima.

Rohelised käsuplokid tulevad tehete alt. Nende abil saab teha matemaatikatehteid, seada tingimusi ja praeguse näite puhul saab kokku liita ka sõnu ehk tekste ühendada.
Tegelase tervitus ja vastus näeb välja selline:
Kui me tahame, et tegelane tegutseks edasi alles peale seda, kui oleme sisestanud õige parooli, tuleb lisada järgmised käsuplokid:
Edasi lisa programmijupp, mis paneks tegelase õige parooli sisestamisel "tantsima".

Spikker
Tantsimine peaks olema korduste plokk (näiteks kordab 10 korda, ära kasuta siin lõpmatut kordust, sest programmi on vaja edasi arendada). Edasine sõltub tegelase valikust. Kui valisid erinevaid kostüüme omava tegelase, siis võid lahendada tantsimise kostüümivahetusega), kui aga tegelase, kellel "tantsuks" mõeldud kostüümid puuduvad, siis pead programmeerima tema liikumise selliseks, et tekiks nn tantsimise efekt.

Ülesanne 2
Kui parool valesti sisestati, siis tegelane ütleb seda (näiteks "Vale parool") ning küsib uuesti (3 korda). Kui parooli on 3 korda valesti sisestatud, siis lõpetab küsimise ja ütleb, et rohkem ei saa parooli sisestada.

Spikker
Lisada tuleb veel üks korduste plokk (korda 3), mille sisse jääks kogu parooli küsimine (korduste plokke saab üksteise sisse panna) ja vastamine "Vale parool".

Lisa oma projektile ka taust (juhul kui Sa ei kasutanud mõne eelmise tunni põhja) ning klõpsa siis nupul "Jaga". 
Lisa oma töö Stuudiosse (ava blogi paremast servast lingi Rühmade lehed alt oma klassi rühma link ning vaata, kuidas seda teha) - siis näeb seda õpetaja ja ka sinu klassikaaslased.


Valmis programmike võiks toimetada nii: