Pühapäev, 18. detsember 2016

Mäng agar.io ainetel

Täna proovime valmis teha mängu lihtsustud versiooni, kus üks "täpp" sööb teisi täppe ja muutub seeläbi ise järjest suuremaks.

Ülesanne 1

  1. Loo uus projekt ja eemalda sealt kass.
  2. Joonista uus täpikujuline sprait - see, millega hakkad teisi täppe püüdma
  3. Joonista teine täpikujuline sprait - see, mida hakatakse sööma.
  4. Programmeeri mängutäpi liikumine (täpp liigub hiirekursori suunas, lisa ka kontroll, et ta hiirekursori juurde jõudes lõpetaks liikumise ehk siis liiguks ainult siis, kui kaugus hiirekursorist on teatud numbrist suurem).

  1. Loo muutuja (näiteks nimega "suurus"), mis hakkab mängutäpile suuruse muutmiseks märku andma. Muutuja peab olema kindlasti kõikide spraitide jaoks kättesaadav.


"Söögiks" olevate täppide tekitamiseks on kõige parem kasutada kloonimist. Täpp teeb endast teatud aja järel koopia ning et neid koopiaid liiga palju ei saaks, siis veidi aja pärast ka kustutab ennast.


Samad täpid saab panna ka reageerima kokkupuutele mängutäpiga.
Muutuja "suurus" tuleb lisada mängutäpi skripti, et mängutäpi suurus teise täpi puudutamisest ("ära söömisest") muutuks.

Kui soovid, et täpid vahepeal ka kaoks, siis lisa "söögitäppide" skripti kloonide kustutamine.

Ülesanne 2
  1. Lisa mängutäpile ka kontroll, et kui ta läheb liiga suureks, siis annaks mäng sellest teada ja lõpetaks (või muudaks mängutäpi tagasi algsuurusesse).
Ülesanne 3
  1. Mõtle, kuidas muuta programmi nii, et mida suuremaks muutub mängutäpp, seda aeglasemalt ta liikuma hakkab! Vihje: muutuja nimega "kiirus".