Esmaspäev, 5. veebruar 2018

Tutvumine programmiga MIT AppInventor

Keskkond on mõeldud Android op.süsteemiga seadmetele äppide tegemiseks.

Link keskkonnale: http://appinventor.mit.edu/

Kasutajakonto loomine

Esmalt tuleb keskkonda luua kasutajakonto. Selleks klõpsake nupul "Create".
Keskkonda logimiseks saate kasutada kooli e-postiaadressi (Google konto) ja postkasti parooli.

Projekti loomine

Klõpsa rohelisel ribal sõnal "Start New Project" ja anna projektile nimi (näiteks esimene).

Disainivaade

Ülesanne 1

1. Lohista vahendite paneelist disaini vaatesse nupp (Button).
2. Lae siit enda arvutisse järgmised pildid rabbit.jpg ja hat.jpg ja helifail TaDasound.mp3.
3. Leia disainivaatest kast pealkirjaga "Media" ning klõpsa "upload file". Lae 2 pilti ja helifail keskkonda üles. Failide nimed peavad ilmuma pealkirja "Media" alla kasti.
4. Klõpsa nupul ning leia kõige parempoolsemas, omaduste paneelis sõna image. Klõpsa sõna all olevas valges kastikeses ning vali loetelust hat.jpg. Nupu asemel peaks nüüd disainivaates olema müts.
5. Kustuta sõna "Text" all olevast kastist tekst ära.
6. Lohista disaini vaatesse veel üks nupp (Button). Kirjuta sõna "Text" all olevasse kastikesse "Uuesti" või "Restart".
7. Klõpsa Components paneelis nupul nimega Button1 ja vali paneeli alt sõna "Rename". Anna nupule nimeks näiteks myts (oluline on, et sa ise komponentide nimesid eristaksid, sest neid on hiljem programmi kirjutamise vaja teada). Nimeta Button2 samuti mõne teise nimega (näiteks "uuesti").
8. Klõpsa üleval rohelise riba paremas nurgas oleval nupul "Blocks".


Programmeerimise vaade (Blocks)


9. Klõpsa komponentide nimekirjas mütsi tähistaval nupul ja lohista töölauale klots "When myts click ... do".
10. Leia nupu klotside hulgast roheline klots kirjaga "Set myts.image to" ja lohista see eelmise klotsi sisse.
11. Klõpsa loendis sõnal "Tekst" ning vali sealt esimene plokk, kus on tühi kastike jutumärkides ning lohista see eelmise klotsi otse. Tekstikasti kirjuta rabbit.jpg (faili nimi peab olema täpselt sama, mis üles laetud failil).
12. Klõpsa nupul "uuesti" ning lisa sellele plokk, mis klõpsamisel muutaks pildi tagasi mütsipildiks.
13. Ava uuesti disainivaade ning leia vasakult vahendite menüüst sõna "Media" ja selle alt sõna "Sound". Lohista "Sound" ekraanile. See on peidetud komponent ja sellepärast kuvatakse teda väljaspool ekraani.
14. Klõpsa Components paneelis sõnal "Sound" ja vali Properties paneelis sõna "Source" all kastis klõpsates sinna eelnevalt üles laetud helifail TaDasound.mp3.
15. Ava uuesti programmeerimisvaade ("Blocks") ning klõpsa sõnal Sound. Nüüd saad lisada jänese pildi ilmumise juurde ka ploki "Call Sound1.play".

Valmis skript peaks välja nägema selline:

Nüüd on programm valmis!

Selleks, et seda oma nutiseadmes testida tuleb esmalt klõpsata sõnal "Build" ja sealt valida QR-koodi pakkuv lahendus.

Veidi aja pärast kuvatakse ekraanile QR kood. Skännige seda oma telefoni QR koodi lugejaga ning laadige äpp alla.
NB! Äppi installimiseks peate oma telefoni seadete alt lubama mitteturvaliste programmide installimise! Peale äpi installimist lülitage turvaline valik uuesti sisse!

Äpi testimine Emulatoriga (NB! suhteliselt töömahukas seadistamine).

/Link inglisekeelsele materjalile: http://explore.appinventor.mit.edu/sites/all/files/teachingappcreation/unit1/MagicTrick.pdf/