kolmapäev, 15. märts 2017

Mängu programmeerimine

Need, kes said eelmisel tunnil astendamise või hinnete kalkulaatori valmis, saavad katsetada mängu loomist.

Mängu loomiseks on vaja:
1. Tegelast, kes tulistab (näiteks rakett).
2. Tegelast, keda tulistatakse (näiteks ufo).
3. Tausta, kus tegevus toimub (näiteks kosmos)
    Kui soovid, et tulistamisele lisanduks heli, saad ühe variandi alla laadida siit: paugud

Võid tegelased ise otsida või siis alla laadida nimetuste all olevatelt linkidelt.

Lisa Design vaates ekraanile järgmised komponendid (NB! Nimeta need ümber, et hiljem oleks lihtsam programmi kirjutada).


NB! Kella saad lisada Palette -> Sensors alt. Kui soovid, et mängimisel kostuks ka helid, siis lisa Media -> Sound vahend.

Nüüd programmeerimine objekid järgmiselt:

Ufo - liigub suvaliselt ekraani ülaosas. Ufo hakkab liikuma kohe, kui ekraanipilt ette tuleb. Liikumise kiirust määrab kell (taimer).

Plokk muudab "ufo" x-koordinaati (vasakule-paremale liikumine) suvalise arvu võrra, mis on 0-st kuni tausta laius - ufo laius (et ufo püsiks ekraanil).

Rakett - tulistab ja teda saab sõrmega lohistada mööda ekraani allosa.
Lohistamine

Tulistamine (mängib ka heli) - kuul on muidu peidetud, aga laeva puudutades muutub nähtavaks ja hakkab kiirusega 20 liikuma laeva y-koordinaadi suunas (üles ufo poole).
Kuul - on peidus, kui parasjagu ei tulistata

Kui liigub ekraani serva, siis läheb samuti peitu (Visible to false).
Kui kuul põrkab kokku teise objektiga (ufo), siis lisandub skoorile 1 punkt juurde, kuul läheb peitu ja ufo liigub mujale.

Programmeeri nupp "UUESTI" nii, et sellel vajutamine nulliks skoori.

Lisaülesanne!

Tee mängule lõpp - näiteks et 10 punkti täitumisel saaks mäng läbi.



Idee: http://www.instructables.com/id/How-to-Make-a-Space-Invaders-Game/?ALLSTEPS