Esmaspäev, 29. jaanuar 2018

Scratch ja muusika

Scratchis võivad tegelased mängida ka helisid. Kui valite tegelase teegist muusikainstrumendi, siis lisanduvad helivalikusse ka sellele muusikariistale sobivad helid.

Lisa trumm ja programmeeri sellele rütm! Üks näide:

Kui lisad erinevaid rütmipille (Uus sprait -> muusika galeriist), siis saad tekitada terve rütmitausta.

Teiste pillide puhul saad panna nad viisi mängima. Viisi võid programmeerida ise, nii et klahvivajutuse või spraidil klõpsamise peale mängitakse maha terve viisijupp.

Kui soovid, võid iga klahvivajutuse alla panna kindla noodi ja siis saad klahve vajutades muusikariista ise mängida.

Lisaks on võimalik heli ka ise salvestada (võid näiteks teksti peale lugeda, mida tegelane ütleb). Selleks peab olema arvutiga ühendatud mikrofon (kooli kõrvaklappide mikrofon ei pruugi töökorras olla, aga katsetada tasub).


  • Lisa oma programmi mõned rütmipillid (trummid jms) ning pane nad rütmi mängima. 
  • Lisa klaver või süntesaator, ja pane ta mängima heliredelit.

  • Lisa mõni muu pill ja programmeeri see kas klahvivajutuse peale kindlat nooti mängima või siis selliselt, et näiteks pillil klõpsates mängiks ta terve viisijupi korraga.
    • NB! Kui programmeerid klahvid kindlat nooti mängima, siis pane see hiljem programmi kirjeldusse kirja, et teised ka teaksid, kuidas Sinu pilli mängida.
  • Pane oma programmile nimeks Muusika ja jaga oma programmi ning lisa see oma rühma Stuudiosse (link ringi blogis paremal menüüs).


Allolev skript mängib ühe tuntud lastelaulu algust. Mis laul see on?