esmaspäev, 8. jaanuar 2018

Loendid

Oleme tutvunud Scratchis muutujatega, täna vaatame Andmete plokis olevat teist võimalust - loendi loomist.

Loend on järjestatud andmete kogum, kus andmetele viidatakse või kutsutakse neid välja loendi nime ja viitenumbriga (andmete järjekorranumber loendis).

Ülesanne
Täna proovime luua lihtsa inglise keele testi, kus kasutajalt küsitakse sõnu ning tema peab kirjutama neile inglisekeelsed vasted. Lõpuks saab kasutaja teada, kui mitu % sõnadest ta õigesti vastas.


1. Loo loend nimega "eesti" (Andmed -> Loo loend)
Lavale ilmub hall kast, selle allnurgas oleva + märgi kaudu saab loendisse uusi elemente lisada.
2. Lisa loendisse vähemalt 5 sõna, mille ingliskeelset vastet sa tead.
3. Lisa loend "inglise" ning kirjuta sinna samas järjekorras, nagu loendis "eesti" sõnad inglise keeles.
4. Edasi loo muutujad sõnade arvu, õigete vastuste, sõnade järjekorranumbri ja protsendiarvutuse jaoks.
5. Skripti alguses paneme järjekorranumbri, protsendi ja õigete vastuste väärtused võrduma 0-ga. Sõnade arvu (sõnad) väärtuseks aga paneme loendi "eesti" pikkuse.
6. Edasi tuleb küsida loendist "eesti" esimene element. Küsimise tsükkel näeb välja selline.
7. Lisa loendi algusesse ka viisakas pöördumine kasutaja poole ning lõpus arvuta kokku õigete vastuste protsent ning ütle see kasutajale!

Lisaülesanne: Kui soovid, et lisaks protsendile teataks programm ka sellele vastava tähe, siis pead oma programmi alljärgneva joonise järgi täiendama.

Rasmus Kaldma loovtööks loodud õppevideo sõnade õppimise mängu tegemise kohta.